Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Afdelinger
    • Familiespejder (2-6 år)
    • Mikroer (6-7 år)
    • Minier (8-9 år)
    • Ulve (8-11 år)
    • Juniorer (10-11 år)
    • Trop (12-16 år)
    • Klan Hans (15-24 år)
    • Klan Voksen Hans
    • Topspejderne
    • Klan Karin
    • Ledergruppen
    • Materieludvalg
    • Søulke
    • Materieludvalg (16-99 år)
  • Kalender
  • Gruppen
    • Om gruppen
    • Bliv frivillig/leder
    • Microsoft 365 Teams
  • Webshop
  • Forældreuniverset
    • Oversigt
    • Om gruppen
    • Hvad er spejder?
    • Forventninger
    • Kommunikation
    • Spejdermødet
    • På spejdertur
    • Pakkeliste
    • Udstyr
    • Årshjul
    • FAQ for forældre
  • Pæremose Havn
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv spejder
Pizzaer
Pizza til alle
Fotograf
Colourbox
Startdato 21. feb 2024

Grupperådsmøde og tænkedag

Kære Spejdere og forældre

Holder vi grupperådsmøde (generalforsamling) og tænkedag onsdag d 21/2-2024.

Det lyder måske mere kedeligt end det er - for det er en hyggelig aften for hele familien, med billeder fra året der gik, pizza, nyt om vores spejderhytte og så en lille smule afstemninger og budget for de voksne, mens spejderne holder tænkedag. Tænkedag er en dag hvor spejdere i hele verden tænker på hinanden og spejdere i i-lande samler penge ind til spejderarbejde i fattige lande. Traditionen opstod, fordi Robert og Olave Baden-Powell (Robert var ham der opfandt spejder) hvert år på deres fødselsdag (22. februar) fik postkort fra hele verden og de ville hellere have at folk brugte pengene på at støtte spejderarbejde rundt omkring i verden. I dag giver vi 2 kr. pr. spejderår.

Program


17.45 - 18.15 pizza til alle
Af hensyn til bestilling af pizza bedes alle tilmelde sig.

18.15 - 19.00. Vi er rundt på tre poster (børn, unge og voksne)

- Forældre involvering
- Regnskabs kahoot
- Året der gik, udviklingsplan og hytten.

19.00 - 20.00 Formelt grupperådsmøde og tænkedag
- Tænkedag for alle under 15 år (foregår udenfor, så tag godt med tøj på og husk 2 kr. pr. spejderår).
- Formelt grupperådsmøde for alle over 15 år.

Dagsorden for det formelle grupperådsmøde jf. Det Danske Spejderkorps’ vedtægter § 64

1. Valg af dirigent og referent

2. Fremlæggelse af bestyrelsens beretning 
Kan downloades i højre kolonne en uge før mødet

3. Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskabet for 2023
Kan downloades i højre kolonne en uge før mødet

4. Behandling af indkomne forslag
Forslag sendes til formanden minimum 1 uge før på post@ballerupspejdergruppe.dk

5. Fremlæggelse af opdateret udviklingsplan til vedtagelse
Forslag til opdateret udviklingsplan kan downloades i højre kolonne.

6. Fremlæggelse og godkendelse af justeret budget for 2024, herunder kontingent for 2024
Kan downloades i højre kolonne en uge før mødet.
Bestyrelsen foreslår det aktive kontingentet forhøjet med 5% til 365kr/kvartal og det passive kontingent forhøjet til 405 kr/år, så det dækker udgifter til korps og division.

7. Fremlæggelse og godkendelse af budget for 2025
Kan downloades i højre kolonne en uge før mødet

8. Fastsættelse af antal pladser i bestyrelsen.
Grupperådet skal beslutte antallet af pladser i bestyrelsen. I Ballerup Spejdergruppe har grupperådet ofte besluttet et antal, som afspejler dem der stiller op. 

Grupperådet skal, når det sammensætter bestyrelsen, tillige tilstræbe at såvel forældre, unge spejdere og spejderledere er ligeligt repræsenteret.

9. Valg til bestyrelsen (gælder for en toårig periode)
 
Følgende er på valg (blev valgt i 2022):
  • Thomas Agersten Poulsen, formand, søkyndig. Genopstiller.
  • Signe Koporant Frandsen, ung. Genopstiller ikke.
  • Filip Esper Wahlgren, ung. Genopstiller.
  • Henrik Fuglsang-Fog, forælder. Genopstiller.
Vores kasserer gennem mange år, Lisbeth Navntoft Pedersen, ønsker at stoppe. Heldigvis har vi en rigtig god kandidat til posten i Henrik Sørensen, som stiller op. Kassereren vælges for 1 år, så formand og kasserer ikke gå af samme år.

Bestyrelsesmedlemmer, som ikke er på valg (Valgt 2023):

  • Jacob Kofoed Egholm, forælder.
  • Lise Ravn, leder.
  • Rune Skov, forælder
  • Nina Jensen, forælder
  • Lena Venø Bundesen, forælder.
Øvrige kandidater kan enten melde sig før mødet eller under mødet. Der skal vælges det antal kandidater der mangler ift. beslutningen under punkt. 9.

10. Søkyndigt medlem

11. Valg af revisor og evt. revisorsuppleant (gælder for en etårig periode)

12. Valg af fem stemmeberettigede til divisionsrådsmødet (gælder for en etårig periode)

13. Valg af to stemmeberettigede til korpsrådsmødet (gælder for en etårig periode)

14. Eventuelt

Praktisk information

Startdato
21. feb 2024
Sted
Skovvejens Skolen Øst, Egebjerg Vang 80, 2750 Ballerup
Enheder
Ballerup Spejdergruppe
Tilmelding starter
20. jan 2024 09:56
Tilmelding lukker
21. feb 2024 22:59
Tilmeld arrangement

Filer

Beretning 2023
Regnskab
Udviklingsplan 2024
Budget 2024, 2025

Kontakt

Ballerup Spejdergruppe
Pæremosevej 37C
2750 Ballerup
Danmark

40 74 30 40
post@ballerupspejdergruppe.dk

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo