Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Afdelinger
    • Familiespejder (2-6 år)
    • Mikroer (6-7 år)
    • Minier (8-9 år)
    • Ulve (8-11 år)
    • Juniorer (10-11 år)
    • Trop (12-16 år)
    • Klan Hans (15-24 år)
    • Klan Voksen Hans
    • Topspejderne
    • Klan Karin
    • Ledergruppen
    • Materieludvalg
    • Søulke
    • Materieludvalg (16-99 år)
  • Kalender
  • Gruppen
    • Om gruppen
    • Bliv frivillig/leder
    • Microsoft 365 Teams
  • Webshop
  • Pæremose Havn
  • Spejderdag
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv spejder
Startdato 19. feb 2025

Grupperådsmøde og tænkedag 2025

Kære Spejdere og forældre

Holder vi grupperådsmøde (generalforsamling) og tænkedag onsdag d 19/2-2025.

Det lyder måske mere kedeligt end det er - for det er en hyggelig aften for hele familien, med billeder fra året der gik, pizza, nyt om vores spejderhytte og så en lille smule afstemninger og budget for de voksne, mens spejderne holder tænkedag. Tænkedag er en dag hvor spejdere i hele verden tænker på hinanden og spejdere i i-lande samler penge ind til spejderarbejde i fattige lande. Traditionen opstod, fordi Robert og Olave Baden-Powell (Robert var ham der opfandt spejder) hvert år på deres fødselsdag (22. februar) fik postkort fra hele verden og de ville hellere have at folk brugte pengene på at støtte spejderarbejde rundt omkring i verden. I dag giver vi 2 kr. pr. spejderår.

Program


17.45 - 18.15 pizza til alle
Af hensyn til bestilling af pizza bedes alle tilmelde sig.

18.15 - 19.00. Vi er rundt på tre poster (børn, unge og voksne)

- Forældre årshjul og Spejderforælder-dagen
- Regnskabs kahoot
- Året der gik, udviklingsplan og hytten.

19.00 - 20.00 Formelt grupperådsmøde og tænkedag
- Tænkedag for alle under 15 år (foregår udenfor, så tag godt med tøj på og husk 2 kr. pr. spejderår).
- Formelt grupperådsmøde for alle over 15 år.

Dagsorden for det formelle grupperådsmøde jf. Det Danske Spejderkorps’ vedtægter § 64

1. Valg af dirigent og referent

2. Fremlæggelse af bestyrelsens beretning 
Kan downloades fra linket til højre

3. Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskabet for 2024
Kan downloades fra linket til højre

4. Behandling af indkomne forslag
Forslag sendes til formanden minimum 1 uge før på post@ballerupspejdergruppe.dk

5. Fremlæggelse af opdateret udviklingsplan til vedtagelse
Forslag til opdateret udviklingsplan kan downloades fra linket til højre

6. Fremlæggelse og godkendelse af justeret budget for 2025, herunder kontingent for 2025
Kan downloades fra linket til højre
Bestyrelsen foreslår en kontingentstigning på 15 kr/år pga stigning i korpskontingent.

7. Fremlæggelse og godkendelse af budget for 2026
Kan downloades fra linket til højre

8. Fastsættelse af antal pladser i bestyrelsen.
Grupperådet skal beslutte antallet af pladser i bestyrelsen. I Ballerup Spejdergruppe har grupperådet ofte besluttet et antal, som afspejler dem der stiller op. Man skal være fyldt 15 år for at still op.

Grupperådet skal, når det sammensætter bestyrelsen, tillige tilstræbe at såvel forældre, unge spejdere og spejderledere er ligeligt repræsenteret.

9. Valg til bestyrelsen (gælder for en toårig periode)

10. Søkyndigt medlem

11. Valg af revisor og evt. revisorsuppleant (gælder for en etårig periode)

12. Valg af fem stemmeberettigede til divisionsrådsmødet (gælder for en etårig periode)

13. Valg af to stemmeberettigede til korpsrådsmødet (gælder for en etårig periode)

14. Eventuelt

Praktisk information

Startdato
19. feb 2025
Sted
Skovvejens Skolen Øst, Egebjerg Vang 80, 2750 Ballerup
Enheder
Ballerup Spejdergruppe
Tilmelding starter
23. mar 2024 15:18
Tilmelding lukker
19. feb 2025 22:59
Tilmeld arrangement

Filer

Dagsorden
Udviklingsplan 2025
Beretning 2024
Budget 2025-26 (pdf)
Budget 2025-26 (xlsx)
Regnskab 2024

Kontakt

Ballerup Spejdergruppe
Pæremosevej 37C
2750 Ballerup
Danmark

40 74 30 40
post@ballerupspejdergruppe.dk

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo